Aanpassingen 2011

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Recente aanpassingen >

Aanpassingen 2011

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

5.8.0  17 oktober 2011

 

Bestandsmappen


 

De naam van de map en submappen wordt voortaan zonder het volledige pad getoond. Voorheen stond er bijvoorbeeld
'k:\regelneef\bestanden\uitzendkrachten\Jansen, A.\Contracten',
wat nu weergegeven wordt als
'Jansen, A.\Contracten'.
Dit maakt het dus simpeler en beter leesbaar.

Bestandsmappen: Ondersteuning voor submappen

Veel bedrijven slaan de bestanden van bijvoorbeeld een uitzendkracht op in verschillende submappen onder de tab Bestandsarchief (deze mappen kunnen via de verkenner worden gemaakt). Bij het toevoegen van bestanden via Regelneef (via slepen, plakken of de knop Toevoegen) kwamen deze echter altijd in de hoofdmap terecht. Vanaf nu toont Regelneef - indien van toepassing- bij het toevoegen van bestanden een keuzelijst met de aanwezige submappen, zodat de bestanden direct op de goede plek terecht komen.

Deze submap-selectie is ook ingebouwd in de Scanverdeler.

Meer mogelijkheden in bestandsmappen

Hernoemen van een bestand is nu mogelijk via de knop Hernoem. In het hernoem-scherm blijft de extensie van het bestand altijd bewaard.

Verwijderen van een bestand is nu mogelijk.

 

De in- en uitgeklapte stand van submappen blijft nu gehandhaafd na verversen van de lijst.

 

Aan de verschillende knoppen zijn helpteksten toegekend, welke getoond worden als de cursor op een knop gehouden wordt.

 

Uitzendkrachten


Uitzendkracht loonhistorie

In de tab Plaatsingen bij een uitzendkracht wordt nu ook het brutoloon als kolom vermeld, waardoor dus direct inzicht is in al het eerder toegekende loon voor de uitzendkracht.

Meerdere uitzendkrachten wijzigen

Aan dit scherm is het veld Brutoloon toegevoegd. Zo is het nu mogelijk om in één keer het brutoloon van een groep uitzendkrachten aan te passen.

Contactmemo invoeren voor meerdere uitzendkrachten

Het is nu mogelijk om in één handeling een memotekst als contactmoment in te vullen bij meerdere uitzendkrachten tegelijk. Dit is nu mogelijk vanuit Planlijst uitzendkrachten en Planbord uitzendkrachten. In deze schermen is bij de knop Uitzendkracht een nieuw uitklapmenu zichtbaar, met daarin de optie Contactmemo invoeren bij uitzendkrachten.

Door meerdere regels te markeren in de planlijst en deze optie te kiezen, verschijnt een scherm waarin de contactmemo kan worden ingevoerd. Na indrukken van Ok wordt dan een contactmemo aangemaakt bij elk van de in de planlijst gemarkeerde uitzendkrachten.

Importeren van uitzendkrachten inclusief documenten

De importmodule ondersteund nu ook het inlezen van bijgevoegde bestanden bij een uitzendkracht, zoals bijvoorbeeld een pasfoto en een identificatiebewijs. Deze bestanden kunnen worden geïmporteerd wanneer de gegevens worden aangeleverd in het Regelneef XML formaat. De importmodule maakt dan automatisch ook een bestandsmap aan voor de nieuwe uitzendkracht, met daarin de betreffende bestanden. Vanuit de importmodule zijn de te importeren bestanden van een uitzendkracht al te raadplegen in het detailscherm van de importregel.

Deze nieuwe importmogelijkheden spelen een rol bij het importeren van uitzendkrachten vanuit een documentscanner.

Weergave pasfoto

De pasfoto van de uitzendkracht wordt nu op allerlei schermen getoond, waaronder ook de planlijsten en planborden.

Diversen

Na het aanvinken van 'Selecteer alles' in Overzicht uitzendkrachten wordt nu direct het zoeken gestart.

In Overzicht uitzendkrachten is, via de knop plaatsen, nu ook mogelijk om direct één of meerdere mensen in een auto te plaatsen of absent te maken.

De kolom met de status van een uitzendkracht (actief of passief) gebruik nu ook kleuren in planlijst/planbord auto's, planlijst/planbord accommodaties, planlijst bruikleengoederen en planlijst absenties.

De actie bij dubbelklikken op een plaatsing in het planbord uitzendkrachten is nu conform de centrale instelling (uitzendkracht of plaatsing openen).

Bij Onderhoud->Instellingen is het mogelijk gemaakt om de controle op het uniek zijn van een personeelsnummer volledig uit te schakelen.

De invoervelden voor rekeningnummer en BIC code bij uitzendkracht zijn breder 'getekend' om de volledige inhoud direct zichtbaar te maken.

 

 

Evaluaties


Evaluaties

In de evaluatiemodule kan een beoordeling van een uitzendkracht worden vastgelegd aan de hand van diverse evaluatiepunten. Ieder evaluatiepunt heeft zijn eigen vaste gradaties (antwoordmogelijkheden). Iedere gradatie kan een eigen kleur hebben.

 

Een evaluatie is altijd gebaseerd op een plaatsing van een uitzendkracht. Het toevoegen van records aan de evaluatiemodule gebeurt daarom door één of meerdere plaatsingen te selecteren. Regelneef neemt dan meteen de betreffende klant, functie, uitlener en locatie over. Vervolgens kunnen de verschillende criteria worden ingevuld. Het invullen van de criteria kan ook op een later moment plaatsvinden; het is dus mogelijk om bijvoorbeeld in één keer van 100 mensen een evaluatierecord aan te maken, om deze geleidelijk pas in te vullen in de erop volgende dagen. Met de zoekoptie Toon alleen de nog in te vullen evaluaties is direct duidelijk welke van de 100 mensen nog een evaluatie moeten krijgen.

 

De kolommen in de evaluatiemodule zijn volledig instelbaar. Zie het menu Tabellen->A t/m E->Evaluatiepunten.

 

Uitleners


 

Het detailscherm van een uitlener toont nu de naam en de contactpersoon boven te tabbladen, zodat deze gegevens altijd zichtbaar blijven.

Het detailscherm vergroot nu de inhoud wanneer het scherm wordt vergroot. Zo kan de zichtbare ruimte voor bijvoorbeeld de opmerkingen of bestanden vergroot worden.

Een veld Code is toegevoegd. Dit biedt de mogelijkheid om in lijsten te werken met een compactere weergave van de uitlener.

De detailvelden van de uitlener van een uitzendkracht zijn nu beschikbaar in de samenvoegcodes voor algemene uitzendkracht-documenten.

Het veld e-mail is verbreed van 30 naar 50 posities.

 

Klanten


 

Bij de contactpersonen van een klant is een SMS knop toegevoegd.

Bij de tab met klantcontacten is een vinkje 'Memo's verbergen' toegevoegd.

De inhoud van sommige tabbladen van een klant werd niet goed uitgevuld; dit is verholpen.

Het selecteren van klanten op 'Geen contact in de laatste x dagen' is verbeterd; dit werkte niet altijd zoals verwacht.

 

Diversen


Invoervelden met tabel: leegmaken met toets Delete of Backspace

Invoervelden die via een achterliggende tabel kunnen worden gevuld, hebben nu de volgende uitbreiding:

De ingevoerde waarde kan in één keer leeggemaakt worden door de toets Delete of Backspace te gebruiken (dit werkt alleen als leegmaken toegestaan is)

Indien een willekeurige letter wordt ingetikt verschijnt direct de keuzetabel.

Aanvragen

Er is een zoekveld toegevoegd voor het selecteren op aanvraag-omschrijving.

Kolomfilter

De uitklaplijst van diverse kolomfilters was niet altijd volledig bij grotere aantallen records. Dit is verholpen.

Weeklijst per uitzendkracht

Via Onderhoud->Instellingen->Planlijst is nu desgewenst in te stellen dat in de weeklijst per uitzendkracht geen kolommen voor zaterdag en zondag getoond moeten worden.

De code van de uitlener is als kolom beschikbaar gemaakt.

In sommige gevallen werden gegevens van meerdere uitzendkrachten met dezelfde achternaam niet goed gesorteerd. Dit is verholpen.

Slapend

De volgende tabellen zijn voorzien van de mogelijkheid om records op slapend te zetten:

Bruikleencategorieën

CAO's

Certificaten

Dossierlocaties

Looncomponenten

Auto's

Bij invoeren van kilometerstanden, tankbeurten en extra kosten bij een auto is het gedrag van de cursor in de bedrag-velden verbeterd.

Nieuwe velden in lijstdefinities

Planlijst / planbord auto's:

Niveau uitzendkracht

Kleur van auto

Tankpas

 

 

 

5.6.0  08 juni 2011

 

 

Uitzendkrachten


Pasfoto in Overzicht uitzendkrachten

Het is nu niet meer nodig om de uitzendkracht te openen vanuit Overzicht uitzendkrachten, om te kijken hoe iemand er uit ziet. Het scherm laat nu namelijk automatisch de pasfoto van de uitzendkracht op de geselecteerde regel in het zoekresultaat zien.

Multi wijzigen

Voor bepaalde velden is het soms handig als deze voor een groep uitzendkrachten tegelijk kunnen worden ingevuld. Op het scherm Overzicht uitzendkrachten is een knop Multi wijzigen toegevoegd, waarmee dit mogelijk is voor de op dat moment gemarkeerde records. Via dit scherm zijn de volgende gegevens groepsgewijs in te stellen: Filiaal, Slapend, Geblokkeerd, ID gecontroleerd, Niveau, Uitlener, Bemiddelaar en Zorgverzekeraar.

Weekplanlijst per uitzendkracht

Dit is een nieuw overzicht, wat beschikbaar is als tweede tabblad in het scherm Planlijst uitzendkrachten. De weekplanlijst geeft een weekoverzicht van de plaatsingsgegevens, inclusief auto- en accommodatiegegevens, per uitzendkracht, gesplitst in de weekdagen maandag t/m zondag. Naast de bestaande planlijst en het planbord biedt de weekplanlijst dus nu nog een alternatieve manier om de planning overzichtelijk in te zien.

Door te dubbelklikken op een cel binnen de dagkolommen opent u het detailscherm voor die planningsgegevens. Dit kan dus de plaatsing zijn bij de klant, het accommodatiegebruik of het autogebruik. De planningsgegevens zijn dus direct ook te muteren. Na een wijziging wordt de lijst direct ververst.

Als standaardlijst is nu per uitzendkracht de klantnaam-, de functie van de plaatsing, en de geplande auto in deze lijst zichtbaar. Met de knop voor de lijstdefinities (boven de knop 'Zoeken') zijn echter nog meer mogelijkheden beschikbaar: kies daar voor Huidige schermlijst wijzigen.

Uiteraard is de weekplanlijst ook naar Excel te exporteren, op flexibele wijze via de lijstdefinities.

Zie ook de aparte beschrijving van dit nieuwe onderdeel.

Nieuwe kolom 'Verblijfadres' in planlijsten

Het huidige verblijfadres van een uitzendkracht kan (A) een accommodatie-adres, (B) een afwijkend adres zijn of (C) een 'gewoon' adres zijn. Met deze nieuwe kolom kan het adres in één kolom worden vermeld op een lijst. Deze ABC volgorde geeft aan welke prioriteit Regelneef hanteert bij het weer te geven adres. Bij vrijwel alle planlijsten en het Overzicht uitzendkrachten is de nieuwe kolom verblijfadres beschikbaar via de lijstdefinities.

Planbord uitzendkrachten

De knop Excel lijst is nu beschikbaar, om de getoonde plaatsingen naar Excel te kunnen exporteren. Zoals gebruikelijk is de lijst volledig naar uw hand te zetten en is het mogelijk om verschillende lijsten te definiëren.

Overzicht uitzendkrachten

De selectiemogelijkheden voor groepen ( wel/niet actief, wel/niet in auto, wel/niet in accommodatie) zijn verduidelijkt. De optie 'Actieven' bij 'Niet tonen' is hiermee overbodig geworden en verwijderd.

Nieuwe selectie: Uitzendkrachten in een auto

Nieuwe selectie: Uitzendkrachten niet in een auto

Nieuwe selectie: Uitzendkrachten in een accommodatie

Nieuwe selectie: Uitzendkrachten niet in een accommodatie

Nieuwe beschikbare kolommen in de scherm-lijstdefinitie:

Telefoonnummers (alle telefoonnummers van de uitzendkracht in één kolom)

Bemiddelaar

Plaatsing: CAO van inlener toepassen en CAO uren per week

In het plaatsingsscherm is, op de tab 'Loon en tarief', een aanvinkveld 'CAO van inlener toepassen' toegevoegd. Daarnaast is een veld 'CAO uren per week' toegevoegd, met een uitklaplijst met standaardwaarden. Indien bij de klant een CAO vastgelegd is, zal Regelneef in dit scherm het aantal uren per week van die CAO overnemen. In het geval dat er meerdere CAO's, met verschillende standaard weekuren bij een klant staan, zal handmatig een keuze gemaakt moeten worden.

Freepack: bij het exporteren naar een Freepack uitzending worden de twee nieuwe CAO velden meegegeven. In versie 11.05 van Freepack  werkt het importeren van het aantal uren echter nog niet. Dit is gemeld aan Freepack.

Urenregistratie / planlijst uitzendkrachten

Op de planlijst waren al kolommen beschikbaar voor de totaal ingevoerde uren per week, of gesplitst per dag. Er is nu een kolom bijgekomen voor het totaal aantal declarabele uren, dus een optelling van alle normale uren, overuren en toeslaguren, zonder de overige uren als vakantiedagen, ziekte etc.

Om de niet-declarabele uren van een week ook apart zichtbaar te kunnen maken zijn ook de volgende kolommen van de werkbrief zichtbaar te maken op de planlijst: Vakantiedagen, Feestdagen, Kort verzuim, Tijd voor tijd opname, Doorbetaalde uren en Ziekte-uren.

Tabblad Contacten: 'Exclusief SMS' standaard aanvinken

Deze optie (bij Onderhoud->Instellingen) kan handig zijn bij bedrijven die zeer veel via SMS communiceren over bijvoorbeeld de planning. In dat geval kunnen 'overige' contacten bij een uitzendkracht wat ondergesneeuwd raken. Hiermee is dat te voorkomen.

Uitzendkracht overig

De knop voor het naar het klembord kopiëren van naam en adres houdt nu ook rekening met het afwijkende adres.  Wanneer het afwijkende adres getoond wordt, wordt deze gebruikt.

De straatnaam bij een uitzendkracht accepteerde geen cijfer als eerste teken. Dit is opgelost.

 

Klanten


CAO's vastleggen bij klant, via tabel

Op de tab Tarieven bij een klant kunnen nu de CAO's worden vastgelegd die van toepassing zijn op die klant.

De centrale tabel met hiervoor beschikbare CAO's is zelf in te vullen. Van een CAO kunnen naast de naam ook optioneel het standaard aantal werkuren per week vastgelegd worden. Dit aantal uren wordt doorgegeven aan de plaatsingen voor de betreffende klant; zie onder.

Verder bevat de CAO tabel het veld Geldig t/m. Aan de signalering is een onderdeel CAO toegevoegd, welke kijkt naar de in dit veld genoteerde einddatum van de CAO. Deze datum kan uiteraard ook gewoon leeg gelaten worden.

Tenslotte is het veld Opmerkingen beschikbaar. In dit memoveld kan allerlei gewenste informatie worden vastgelegd over de CAO.

Directe weergave van memotekst van klantcontact

De memoteksten van verschillende klantcontacten zijn nu direct zichtbaar in de lijst. Hierdoor hoeft het contact niet mee geopend te worden om de inhoud te lezen, en is er direct een overzicht van de historie van contacten.

Nieuw memoveld voor overige afspraken

Nieuw veld: Overige afspraken op de tab Tarieven. In dit memoveld kunnen allerlei afspraken met de klant worden vastgelegd, ter aanvulling op de tarieven en overwerkpercentages.  

Bredere velden voor straatnaam

De velden voor de straat van het bezoek- en postadres zijn verbreed van 20 naar 30 posities.

Gebruikers die koppelen met Freepack kunnen het beste de 'oude' breedte van 20 handhaven. Dit gebeurt automatisch als bij Onderhoud->Instellingen->Koppelingen->Freepack dit is aangevinkt.

 

Overzicht klanten: prospects selectie

Het is nu instelbaar of in Overzicht klanten de selectie 'Prospects' standaard aangevinkt moet zijn. Deze instelling staat bij Onderhoud->Instellingen->Klanten.

 

Aanvragen


Aanvragen / planbord: Gevraagde aantallen per dag noteren

Het is nu mogelijk om bij een aanvraag per datum een verschillend aantal benodigde personen vast te leggen. Dit is bijvoorbeeld nuttig als er sprake is van langer lopende aanvragen, waarbij dagelijks het benodigde aantal kan variëren. Dit dient te worden weergegeven in het planbord om zo de mensen erop te kunnen plaatsen.

Bij een aanvraag is een vinkje Aantallen per dag noteren hiervoor toegevoegd. Wanneer dit (eenmalig per aanvraag) wordt aangevinkt, verschijnt een knop Gevraagd per dag. Hiermee wordt het scherm geopend om de aantallen, in een overzichtelijke kalender-weergave in te voeren.

Vanuit het planbord zijn de aantallen per dag voor een aanvraag ook direct in te voeren middels de knop Gevraagd per dag op het Planbord uitzendkrachten.

 

Auto's


Nieuwe module: Planbord auto's

Het planbord van het autogebruik is nu beschikbaar. Dit planbord geeft visueel inzicht in de bestuurders en meerijders per dag. Vanuit het planbord kan het autogebruik uiteraard ook gemuteerd worden door knoppen of door middel van slepen.

De module is beschreven in de helpfile

Dagplanner voor auto's

Deze module is gemaakt voor situaties waarbij op dagbasis de autoplanning wordt gemaakt, omdat de situatie dagelijks anders is.  

In de dagplanner zijn de volgende gegevens zichtbaar:

Lijst met uitzendkrachten, inclusief verblijfadres, die op de bewuste dag ingepland zijn bij de klant, waarbij zichtbaar is of men al in een auto gepland is;

Lijst met auto's, met daarin per auto de bezetting van die dag, inclusief de klantnaam/aanvraag waar de reeds in de auto geplaatste uitzendkrachten zijn gepland;

Lijst met detail-uitsplitsing van de bezetting van de geselecteerde auto.

Doordat bij de autolijst zichtbaar is naar welke klant/aanvraag de auto zal gaan, is inzichtelijk welke overige uitzendkrachten ook aan de auto kunnen worden toegevoegd, rekening houdend met hun verblijfadres.

Door middel van verslepen van de uitzendkracht naar de auto wordt deze in de auto geplaatst, waarna alle lijsten in de module direct worden bijgewerkt.

De dagplanner is op te roepen met de knop Dagplanner voor auto's op het Planbord uitzendkrachten.

Autogebruik: opmerking

Bij de plaatsing van een uitzendkracht als bestuurder in een auto kan nu een opmerking worden vastgelegd. Deze is uiteraard via de lijstdefinities zichtbaar te maken in de planlijst en planbord van auto's.

Auto - Overige kosten kopiëren

Bij de overige kosten is een knop 'Kopiëren' toegevoegd. Dit is handig als vaak dezelfde kosten met een alleen een afwijkende datum, zoals leasetermijnen, moeten worden ingevoerd.

Planlijst auto's muteerbaar

De gegevens in de planlijst auto's konden tot nu toe nog niet direct gemuteerd worden, zoals bij andere planlijst wel het geval was. Dit is aangepast, door te dubbelklikken of via de knop Autogebruik zijn de autoplaatsingen nu direct aan te passen.

Bij Onderhoud->Instellingen->Planlijst is nu instelbaar wat een dubbelklik in de Planlijst auto's moet doen: het scherm van het autogebruik openen, of het detailscherm van de uitzendkracht. De eerste optie is standaard ingesteld.

 

Gebruikers


Bepaling van werkelijk aantal gebruikers volgens licentie

Tot nu toe werd het aantal gebruikers bepaald door de optelling van het bij Onderhoud->Gebruikers ingevoerde aantal personen. Dit is met name een probleem wanneer er vaak part-time medewerkers zijn; deze tellen dan toch als volwaardige gebruiker mee. Een mogelijke oplossing daarvoor was om de inloggegevens te delen tussen de part-time gebruikers, maar dat heeft ook zijn nadelen.

Een belangrijke verandering is daarom doorgevoerd in de licentiecontrole: vanaf heden controleert Regelneef bij het inloggen van een gebruiker het op dat moment werkelijk ingelogde aantal gebruikers. Wanneer het maximum bereikt is, kan er niet meer ingelogd worden.

Dit houdt in dat bij Onderhoud->gebruikers geen limiet meer is in het aantal in te voeren gebruikers. Het daadwerkelijk inloggen van de gebruikers is nu immers bepalend. In Onderhoud->gebruikers wordt nu, naast het aantal gebruikers volgens de licentie, ook het aantal gebruikers vermeld dat momenteel is ingelogd.

 

Diversen


Acties: snel op Gereed zetten

Om een actie als Gereed te markeren moest tot nu toe de actie geopend worden om het daar aan te vinken. Dit kan nu ook sneller: door op een gemarkeerde actieregel de toets 'G' in te drukken wordt de actie direct op Gereed gezet, en wordt de lijst ververst. Dit werkt zowel in de actielijst als in het popup scherm Nieuwe acties. Het popup scherm sluit nu automatisch wanneer de laatste nieuwe actie met 'G' op gereed is gezet.

Bestandsarchief bewaart uw sortering

De inhoud van de tab Bestanden - bij bijvoorbeeld een uitzendkracht of een klant - is standaard oplopend gesorteerd op naam. Vaak is het handiger om de meest recente bestanden bovenaan te zien. Dit kan door op de datumkolom in het kolomhoofd te klikken om zo de sortering aan te passen. Regelneef bewaart vanaf nu deze instelling. Indien u dus één keer sorteert op datum, dan zullen de bestanden in de verschillende bestandsarchieven altijd standaard hierop sorteren, totdat u het desgewenst weer veranderd. Deze instelling wordt per gebruiker apart bijgehouden.

Verder: bij gebruik van het vinkje filter worden voortaan automatisch alle mappen uitgeklapt.

Samengevoegde documenten direct naar e-mail

De schermen waarin de layouts gestart kunnen worden, ondersteunen nu ook uitvoer naar e-mail. Het bestand wordt dan in het opgegeven formaat aangemaakt (bijvoorbeeld Word of PDF) waarna deze in een nieuwe Outlook e-mail als bijlage wordt gepresenteerd.

Planlijst absenties: direct muteren

De gegevens in de planlijst absenties konden tot nu toe nog niet direct gemuteerd worden, zoals bij andere planlijst wel het geval was. Dit is aangepast, door te dubbelklikken of via de knop Absenties zijn ze nu direct aan te passen. Het dubbelklik-gedrag is instelbaar bij Onderhoud->Instellingen.

Planbord accommodaties

De knop Excel lijst is nu beschikbaar, om de getoonde accommodatieplaatsingen naar Excel te kunnen exporteren. Zoals gebruikelijk is de lijst volledig naar uw hand te zetten en is het mogelijk om verschillende lijsten te definiëren.

Accommodaties

Nieuw veld: Telefoon mobiel

SQL Query

Het lettertype van de query tekst is aangepast om het meer leesbaar te maken.

Uitvoeren van de query kan nu ook door F5 in te drukken

Er kan nu een deel van de query uitgevoerd worden; indien tekst in de query gemarkeerd wordt, zal alleen die tekst als query worden gestart.

Uitleners slapend

Een uitlener kan nu als slapend worden aangemerkt. In de tabel wordt deze dan standaard niet meer getoond, tenzij Inclusief slapend worden aangevinkt.

De velden voor telefoonnummers zijn breder gemaakt, zodat langere nummers in één keer zichtbaar blijven.

Bemiddelaars slapend

Een bemiddelaar kan nu als slapend worden aangemerkt. In de tabel wordt deze dan standaard niet meer getoond, tenzij Inclusief slapend worden aangevinkt.

Management rapport

Standaard zijn nu niet meer alle soorten rapporten aangevinkt, zodat het nu makkelijker is om één bepaalde rapportage te kiezen. Er is wel een mogelijkheid toegevoegd om in één keer alle rapporten aan of uit te vinken.

De rapportageperiode is nu ook in te stellen via een periodeselector, zoals dit ook werkt in bijvoorbeeld de planlijsten.

Nieuw: Aanvragen per branche

Nieuw: Ingevoerde klanten per branche

Nieuw: Klantcontacten per gebruikersfiliaal, per branche

Nieuw: Klantcontacten per soort, per branche

Nieuw: Klantcontacten per soort, per klanttype

Nieuwe kolommen in lijstdefinities

Planlijst absenties: Brutoloon

Planlijst uitzendkrachten: Certificaten, Talen, Telefoonnummer klant

Planbord uitzendkrachten: Certificaten, Talen

Overzicht uitzendkrachten: ID Gecontroleerd

Overzicht aanvragen: planbord (ja/nee)

Overig

Het is voortaan niet meer verplicht om het veld 'Code' in te vullen in de functietabel.

Bij een klantcontact kon de knop 'Overnemen' soms verplaatst zijn. Dit is verholpen.

In enkele uitzonderlijke situaties werd het SMS scherm niet gevuld met het telefoonnummer. Dit is verholpen.

Bij de CV layout is een samenvoegveld 'uzk_selectiefuncties' toegevoegd voor het tonen van de selectiefunctie van een uitzendkracht, gescheiden door komma's.

Het veld voor de opmerking bij een absentie is iets verbreed.

Het onderdeel 'Afspraken' bij een klant reageerde niet correct op een vergroting van het klantscherm. Dit is verholpen.

Het was mogelijk om een item uit de commerciële status van een klant te verwijderen terwijl deze gekoppeld was aan klanten. Dit is verholpen; verwijderen is in dit geval niet meer mogelijk.

 

 

 

 

 

5.4.0  25 februari 2011

 

 

Instelbare regelweergave in schermlijsten


In het scherm Kleurenthema is nu voor iedereen persoonlijk in te stellen hoe regels in schermlijsten moeten worden weergegeven:

Records om-en-om kleuren

Horizontale lijnen tonen

Recordindicator tonen (het blokje aan de linkerzijde)

 

U kunt nu bijvoorbeeld de lijnen weglaten, en het om-en-om kleuren aanzetten ter vervanging. Hierdoor worden regels minder hoog. Door eventueel ook de indicator weg te laten kan de regelhoogte nog verder worden verkleind, zodat er meer gegevens zichtbaar zijn op één scherm.

 

Records weergave

 

 

Planbord uitzendkrachten


Visueel plannen

Het planbord uitzendkrachten toont per klant of aanvraag de geplande bezetting en absenties per dag, voor een periode van drie weken. In elke datumcel staat het aantal uitzendkrachten dat op die datum ingepland is. Door de focus op een datumcel te zetten wordt onderin een lijstweergave getoond met de details van de bezetting van de betreffende klant / aanvraag op die datum.

Er is een direct inzicht in het totaal aantal plaatsingen en absenties per dag.

Planningcel

Vanuit het planbord kunnen bestaande plaatsingen worden aangepast of aangemaakt, door middel van de knop Plaatsen via matchen of via het verslepen met de muis. Ook absenties zijn direct vanuit het planbord te beheren.

 

Zie hier voor een uitgebreide beschrijving van het Planbord uitzendkrachten. We raden aan om deze door te nemen om inzicht te krijgen in de nieuwe mogelijkheden.

 

Aanvragen


Nieuw veld: Omschrijving

Aanvragen gaan een grotere rol spelen in Regelneef; men name bij de planning. Bij een plaatsing wordt nu ook (indien aanwezig) de aanvraag vastgelegd die als basis voor de plaatsing dient. De aanvraag kan dus ook zichtbaar worden op bijvoorbeeld de Planlijst uitzendkrachten.

Om nu makkelijk een aanvraag te herkennen is een veld Omschrijving toegevoegd, waarin u zelf een naam aan de aanvraag kan geven. Standaard is dit veld gevuld met het unieke aanvraagnummer, maar het staat vrij om deze te overschrijven of aan te vullen met andere tekst.

Nieuw veld: Planbord

Bij iedere aanvraag in voortaan in te stellen of de aanvraag ook als aparte regel op het nieuwe Planbord uitzendkrachten moet komen. De aanvraag wordt dan feitelijk gezien als een project, waarop apart uitzendkrachten kunnen worden geplaatst.

Overigens: het planbord toont een dergelijke aanvraag alleen wanneer de aanvraagperiode betrekking heeft op de getoonde drie weken in het planbord.

Nieuw veld: Aanvraagnummer

Het unieke nummer van een aanvraag wordt nu ook getoond in het detailscherm van de aanvraag. Dit nummer is ook zichtbaar te maken in bijvoorbeeld de planlijst uitzendkrachten.

Vastlegging van gevraagde certificaten

In een aanvraag zijn nu de benodigde certificaten van een uitzendkracht vast te leggen. De opgegeven certificaten worden uiteraard ook meegenomen bij het matchen.

Nieuwe tab voor contacten, met acties

Bij een aanvraag kunnen voortaan een onbeperkt aantal memo's worden vastgelegd, op dezelfde wijze als bij o.a. uitzendkrachten en accommodaties het geval is. Bij iedere contactmemo zijn acties te noteren, welke zoals gebruikelijk zichtbaar zijn in de centrale actielijst en in de notificatie voor nieuwe acties.

Aanvraaglocatie met uitklaplijst

Het veld Locatie bevat nu een uitklaplijst, vergelijkbaar met die van het betreffende veld bij een plaatsing. In de uitklaplijst worden de locaties van recente eerdere plaatsingen voor de betreffende klant weergegeven. In veel gevallen kan dit invoerwerk besparen.

Snellere invoer van gevraagde functie

Bij het invoeren van de functie bij een aanvraag klapt nu direct de lijst met functies open. Na keuze van de functie springt de cursor automatisch naar Aantal.

Zoeken op klantnaam

Bij overzicht aanvragen is een zoekveld toegevoegd voor de klantnaam. Het zoeken kan vanuit de zoekvelden worden gestart door Enter te drukken.

 

Aanvraagstatus in kleur

Om de status van een aanvraag te benadrukken is het nu mogelijk om iedere status een andere kleur te geven via Onderhoud->Tabellen->Aanvraagstatus.  In Overzicht aanvragen worden deze kleuren dan getoond in de kolom Aanvraagstatus. De aanvraagstatus wordt ook gekleurd weergegeven in andere lijsten, zoals de Planlijst- en Planbord uitzendkrachten en Overzicht voorstellen.

 

Plaatsingen


Plaatsingen: koppeling met aanvraag

Bij een plaatsing is nu de aanvraag vast te leggen waarop de plaatsing betrekking heeft. Het veld is te vullen door een keuze te maken uit de lijst met aanvragen voor de bij de plaatsing ingevulde klant.
Wanneer een plaatsing aangemaakt wordt door middel van matchen vanuit een aanvraag wordt automatisch die aanvraag aan een plaatsing doorgegeven.

Aanvragen in Planlijst uitzendkrachten

Bij de beschikbare kolommen in de planlijst uitzendkrachten zijn nu ook diverse velden uit de aanvraag beschikbaar. Ook is er een knop Aanvraag toegevoegd, om het detailscherm van een aanvraag te openen vanuit de plaatsing.

 

Het opstarten van het detailscherm voor het invoeren of wijzigen van plaatsingen is aanzienlijk sneller gemaakt.

 

 

Planbord accommodaties


Nieuw: Accommodaties visueel plannen

Het Planbord accommodaties toont voor elke accommodatie de bezetting per dag, voor een periode van drie weken. In elke datumcel staat het aantal uitzendkrachten dat op die datum ingepland is. Door de focus op een datumcel van een accommodatie te zetten wordt onderin een lijstweergave getoond met de details van de bezetting van de betreffende accommodatie op die datum. Er kan geschakeld worden naar een weergave van het aantal nog vrije plaatsen. Door middel van het verslepen van personen van de ene naar de andere accommodatie kunnen personen groepsgewijs overgeplaatst worden.

 

In het planbord wordt in rechterbovenhoek van een datumcel een indicator getoond wanneer op die dag meer personen in de accommodatie gepland zijn dan de capaciteit toelaat. De indicator kan twee kleuren hebben:

Oranje: het geplande aantal is groter dan de capaciteit, maar nog niet groter dan de maximum capaciteit

Rood: het geplande aantal overschrijdt de maximum capaciteit

 

Door simpelweg een uitzendkracht aan te klikken in het onderste scherm, wordt in het planbord een markering getoond in alle dagcellen waar deze in voorkomt. Zo wordt visueel gemaakt dat iemand van de ene naar de andere accommodatie is gepland.

 

Zie de helptekst voor Planbord accommodaties voor een uitgebreide beschrijving.

 

 

Knoppenbalk


De volgorde van de knoppen op de knoppenbalk is logischer gemaakt. De schermen voor uitzendkrachten, klanten en aanvragen spelen een centrale rol, en zijn daarom verhuisd naar de linkerzijde. Uiteraard komt deze volgorde ook tot uiting in het menu Bestand.

Op de knoppenbalk zijn knoppen toegevoegd voor het openen van de tabellen van auto's en accommodaties.

De nieuwe planbord modules voor uitzendkrachten en accommodaties hebben ook een plaats gekregen op de knoppenbalk.

Iedere knop die een planlijst voorstelt heeft rechtsonder een blauw teken. Een planbord wordt aangeduid met een ander teken, in groene kleur.

 

Uitzendkrachten


Overzicht uitzendkrachten

Voor dit scherm is een kolom Klantnaam (huidige plaatsing) toegevoegd. Hiermee is dus in het overzicht uitzendkrachten al te zien waar de uitzendkracht aan het werk is, als de status Actief aangeeft.

De datum van het zoekveld Toon planning van is hiervoor bepalend, zoals deze dat ook is voor bijvoorbeeld accommodatie- en autogegevens in deze lijst.

De kolom is zoals gewoonlijk aan uw lijst toe te voegen door de lijstdefinitie knop.

Nieuwe velden 'Reservering direct uitbetalen' en 'Scholier' bij uitzendkracht

Bij 'Reservering direct uitbetalen' zijn de volgende opties beschikbaar: 'Nee', 'Inclusief bovenwettelijke vakantiedagen', 'Exclusief bovenwettelijke vakantiedagen' en 'Alleen vakantiegeld'. Het veld staat op de tab Algemeen 1.

Het veld 'Scholier' is een aanvinkveld, te vinden op de tab Algemeen 2.

Freepack: bovenstaande velden worden ook meegegeven in de export naar Freepack. Voor het veld Scholier moet dit wel eerst aangezet worden bij de Instellingen. Alvorens dit aan te zetten raden we aan om eerst alle uitzendkrachten, die volgens Freepack scholier zijn, in Regelneef ook als scholier te markeren, zodat er geen instellingen in Freepack verloren gaan bij importeren.

Uitzendkrachten zoeken

In Overzicht uitzendkrachten kan nu ook worden gezocht op roepnaam, of deel ervan.

Het zoekveld plaats in Overzicht uitzendkrachten zoekt, naast de plaats in het gewone adres, nu ook in
- het afwijkende adres van een uitzendkracht,
- het adres van accommodaties waar momenteel mensen in zitten.

Uitzendkracht contact kopiëren naar klant

Op de tab Contacten van een uitzendkracht is een knop Naar klant toegevoegd. Hiermee kan de betreffende memo van het contact worden gekopieerd naar een nieuw klantcontact. Na het indrukken van de knop wordt een klantenlijst gepresenteerd. Na keuze van de betreffende klant wordt het scherm Invoeren klantcontact geopend, met daarin de memotekst van de uitzendkracht.

Uitzendkracht contact inclusief tijdstip

In het detailscherm van een contact bij een uitzendkracht is nu ook het tijdstip van het contactmoment aan te passen. Dit is nuttig als meerdere contacten soms achteraf ingevoerd worden; via het tijdstip component kan dan de juiste volgorde van contacten zichtbaar gemaakt worden.

 

Plaatsingen / werkbrieven


Nieuw veld 'Aanvangscontrole uitgevoerd' bij plaatsing

Voor uitzendbureaus die de werkwijze hebben om bij de eerste dag van een plaatsing een controle uit te voeren of alles naar wens verloopt, is een aanvinkveld Aanvangscontrole uitgevoerd toegevoegd. Dit veld is uiteraard ook beschikbaar in Planlijst uitzendkrachten, zodat er vanuit de planlijst een overzicht ontstaat van plaatsingen die nog niet gecontroleerd zijn.

Validatie

Bij het opslaan van een plaatsing wordt nu een validatie-melding getoond als er overwerk- of toeslaguren-percentages zijn waar geen bijbehorend bedrag bij ingevuld is.

Overwerk- en toeslaguren: Regelneef waarschuwt, bij gebruik van de knop om de tariefpercentages te kopiëren naar uurloonpercentages, wanneer er reeds andere uurloonpercentages zijn ingevuld.

Kopiëren van plaatsing inclusief percentages

Bij het kopiëren van een plaatsing, of het overnemen van gegevens van een plaatsing, worden nu de percentages voor overwerk en toeslaguren ook overgenomen.

Looncomponenten in werkbrieven / plaatsingen

De koppeling tussen de looncomponenten in een plaatsing en de bijbehorende werkbrief is aangepast. Wanneer een nieuwe werkbrief wordt aangemaakt, worden de huidige looncomponenten uit de plaatsing gekopieerd naar de nieuwe werkbrief.

Het nieuwe is nu dat een looncomponent uit de plaatsing kan worden verwijderd, terwijl dat looncomponent nog wel gebruikt blijft in eerdere werkbrieven voor die betreffende plaatsing. Tot op heden konden looncomponenten niet uit een plaatsing verwijderd worden zonder oude werkbrieven te verwijderen.

Rood kruisje bij leegmaken numerieke cel

Om sommige plaatsen was het zo dat wanneer een numerieke cel leeggemaakt werd, in plaats van een nul in te vullen, Regelneef een rood kruisje bij de cel liet zien. Dit is verholpen.

 

Documentlayouts inklappen in groepen


Wanneer er veel layouts in Regelneef staan, kunnen deze overzichtelijk gegroepeerd worden weergegeven door middel van layoutgroepen. Met layouts standaard inklappen kan worden ingesteld dat in het layoutscherm de layoutgroepen ingeklapt worden getoond. De gebruiker kan dan direct een bepaalde groep openen door deze uit te klappen. Op deze manier hoeft een gebruiker niet door de complete lijst met layouts te bladeren.

Deze instelling werkt door naar alle gebruikers, en is apart instelbaar per soort layout (klant, uitzendkracht etc.).

 

Diversen


Bestandsarchief

Er zijn knoppen toegevoegd om de eventuele submappen in één keer in- of uit te klappen.

Hulp op afstand

Om een zo goed mogelijke ondersteuning te kunnen bieden kan de SunBase helpdesk verzoeken om mee te kijken op het werkstation van de beller. Hiervoor moet dan het programma TeamViewer worden gestart. Dit was voorheen al beschikbaar op www.sunbase.nl, maar het is nu ook vanuit Regelneef zelf te starten. Via het menu Help->Over Regelneef is in het betreffende scherm een knop Hulp op afstand toegevoegd. Deze knop start een download van de TeamViewer module.

Nieuwe kolommen in lijstdefinities

Overzicht klanten: land, telefoon, fax, e-mail, website, klantengroep, krediet

Overzicht uitzendkrachten: brutoloon, kostprijs.

Planlijst uitzendkrachten: klantniveau, plaatsingnummer

Planbord uitzendkrachten: klantniveau

Planlijst absenties: uitzendkrachtniveau, accommodatienaam, -adres, -postcode en -plaats van huidige accommodatie

Planlijst bruikleen: uitzendkrachtniveau, geblokkeerd

Overzicht accommodaties: betaalde borg

Planlijst auto's: kilometer-eindstand

Overig

In het detailscherm van een klantcontact is nu ook het tijdstip zichtbaar en dus te muteren.

De tabel Inschrijfreden heeft een nieuw veld Slapend. Zo kunnen inschrijfredenen die niet niet meer relevant zijn, uit de standaard keuzelijst gehaald worden, terwijl de historie toch niet verloren gaat.

De import van uren vanuit registratiesysteem Nomad heeft een gecorrigeerde bepaling van het te gebruiken overwerkpercentage.

De samenvoegcodes bij een CV zijn uitgebreid met filiaalgegevens (naam, adres, postcode, plaats, telefoon, fax, e-mail en KVK nummer) van zowel de uitzendkracht als van de ingelogde gebruiker. Via deze codes kan één CV layout dus gebruikt worden voor meerdere filialen, omdat de filiaalgegevens kunnen veranderen.

Bij Onderhoud instellingen zijn nu een groter aantal uitzendkracht-niveaus als standaard zoekwaarde in te stellen dan voorheen.

De bepaling van de Freepack dagcode bij werkbrieven is herzien (altijd J wanneer er declarabele uren gemaakt zijn).

Bij het rapport van een klantcontact kwam het huisnummer van het adres niet altijd door. Dit is verholpen.

Het verwijderen van een niveau bij een uitzendkracht gaf een foutmelding. Dit is verholpen.

In de Freepack export voor een uitzendkracht wordt de inschrijfdatum nu als datum beschikbaar doorgegeven.

In Overzicht contacten is een selectie-optie Exclusief SMS toegevoegd.

Bij het wijzigen van een bruikleen gebruik door een uitzendkracht werd de inhoud van het veld bijzonderheden niet overgenomen in het detailscherm. Dit is verholpen.

Het opslaan van ABU functietabel gegevens bij invoeren van een plaatsing werkt nu correct.

Bij de keuzelijst achter de velden Relatiebeheerder en Commercieel manager heeft u weer de mogelijkheid om niet actieve Regelneef gebruikers toe te kennen.