Aanpassingen 2010

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Recente aanpassingen >

Aanpassingen 2010

Previous pageReturn to chapter overviewNext page

 

5.2.0  15 november 2010

 

 

Regelneef helpsysteem


De eerste stap naar een helpsysteem voor Regelneef is gezet. Er is nu een Regelneef help bestand, waarin reeds een aantal onderwerpen zijn beschreven.

Ook alle informatie rond nieuwe aanpassingen zal voortaan via dit helpsysteem gepresenteerd worden. Waar mogelijk zullen vanuit de beschrijving van de recente aanpassingen links worden verwerkt naar de detailbeschrijvingen in het helpsysteem.

Wanneer er een helppagina beschikbaar is voor een scherm in Regelneef, is er een vraagteken rechtsboven in het scherm te zien. Door erop te klikken wordt de helptekst getoond.
helpknop

Het helpsysteem zal zo compleet mogelijk worden gemaakt gedurende de komende versies, zodat er een altijd een volledig en up-to-date naslagwerk beschikbaar is.

 

Uitzendkrachten


Bestandsarchief voor meerdere uitzendkrachten tegelijk benaderen

Wanneer er documenten uit het bestandsarchief nodig zijn van meerdere uitzendkrachten, moest tot nu toe iedere uitzendkracht geopend worden om de bestanden op te zoeken in de tab Bestanden. Dit kan nu sneller: op Overzicht uitzendkrachten en Planlijst uitzendkrachten is een knop Archief toegevoegd, waarmee alle bestanden van meerdere geselecteerde uitzendkrachten in één scherm kunnen worden opgevraagd. Vanuit dit scherm zijn de documenten te bekijken en te kopiëren / verslepen voor gebruik in een andere applicatie. Om het zoeken naar bepaalde bestanden verder te vergemakkelijken is een filterregel zichtbaar om te kunnen selecteren op een deel van de bestandsnaam.

Voorbeeld: u moet de gescande paspoorten mailen van uitzendkrachten die bij klant X beginnen, en reeds in de planlijst staan. Dit kan als volgt:

Markeer in de Planlijst uitzendkrachten de betreffende uitzendkrachten bij klant X

Druk op Archief

Vul 'paspoort' in in het filterveld voor bestandsnaam

Markeer de gevonden bestanden en druk op kopiëren

Plak de bestanden in een nieuwe e-mail

Afwijkend adres van uitzendkracht

Het is nu mogelijk om een afwijkend adres vast te leggen. Dit kan bijvoorbeeld nuttig zijn voor buitenlandse uitzendkrachten die een eigen verblijfplaats hebben in Nederland. Het buitenlandse adres kan dan als normaal adres worden ingevuld, en het eigen verblijf als afwijkend adres.
In het detailscherm van een uitzendkracht is hiervoor een vinkje Afw toegevoegd. Wanneer deze aangevinkt wordt, worden de velden voor het afwijkende adres zichtbaar. Om aan te geven dat er een afwijkend adres aanwezig is, wordt het vinkje met Afw* vermeld; met een sterretje dus.

Freepack: in versie 10.9 en 10.10 kan Freepack ook het afwijkende adres importeren. Dit werkt echter nog niet correct met het importeren van de afwijkende postcode. Freepack heeft daarom een aangepaste module verspreid onder de Regelneef / Freepack gebruikers om dit op te lossen.  

Selecteren per groep (actieven, inleners, absenten, slapenden en geblokkeerden)

Aan Overzicht uitzendkrachten zijn aanvinkvelden toegevoegd voor actieven, inleners, absenten, slapenden en geblokkeerden. Het was al mogelijk om deze groepen juist uit te sluiten van het zoekresultaat; deze nieuwe velden maken het mogelijk om juist alleen zo'n groep te selecteren. Uiteraard is het ook mogelijk om gecombineerd te zoeken, bijvoorbeeld alle actieve uitzendkrachten die ingeleend zijn.

Selecteren op uitlener

Wilt u weten welke uitzendkrachten via een bepaalde uitlener werken, of ooit hebben gewerkt? Dit is nu mogelijk via de zoekvelden bij Overzicht uitzendkrachten. Dit zoekveld zoekt zowel in het veld uitlener bij een uitzendkracht als in het gelijknamige veld in de plaatsingen.

Selecteren op 'laatst geplaatst'

Bij Overzicht uitzendkrachten is een datumveld Laatst geplaatst toegevoegd, met daarbij een keuze voor groter/kleiner. Hiermee kunt u bijvoorbeeld alle uitzendkrachten opvragen die sinds de afgelopen twee maanden geplaatst zijn geweest. Of juist andersom: alle mensen die ooit geplaatst zijn, maar niet meer sinds de zoekdatum. Het zoekveld staat op de 2e tab met zoekvelden.

Selecteren op klantnaam

Deze zoekoptie (op de 2e tab met zoekvelden) zoekt nu op twee plaatsen:

Tabel Plaatsingen: klantnaam

Tabel Werkervaring: bedrijfsnaam [nieuw]

 

Absenten niet tonen
In dit scherm kan in het vak ‘Niet tonen’ nu ook ‘Absenten’ worden aangevinkt. Hiermee kunnen dus de mensen weggelaten worden die een actieve absentie-registratie hebben.
In specifieke gevallen kan het gewenst zijn om een bepaalde absentiesoort juist niet in deze filter op te nemen. Daarom is in Tabellen->Absentiesoorten een vinkje toegevoegd om een absentiesoort desgewenst ongevoelig te maken voor de absentiefilter in Overzicht uitzendkrachten.

Sofinummer controle per financiële administratie

Bij het invoeren of wijzigen van een sofinummer van een uitzendkracht voert Regelneef o.a. een controle uit of het sofinummer reeds in de database bestaat. Tot nu toe stond Regelneef niet toe dat eenzelfde sofinummer meerdere keren wordt ingevoerd. Vanaf nu werkt deze controle per financiële administratie (het hogere niveau van een filiaal). Indien een sofinummer reeds bestaat, maar de betreffende uitzendkracht bevindt zich in een andere administratie dan waarin de in te voeren uitzendkracht komt, zal Regelneef dit melden, maar daarbij de optie geven om het toch op te slaan. Binnen eenzelfde administratie moet een sofinummer wel altijd uniek blijven.

Verlofuren registratie

Voor Regelneef gebruikers die ook detachering doen biedt Regelneef nu de mogelijkheid om de actuele status van de verlofuren van een medewerker per jaar bij te houden. Dit werkt als onderdeel van de urenregistratie module. Via onderhoud->Instellingen->Tab Urenregistratie is dit te activeren. Bij het detailscherm van een klant worden dan velden zichtbaar voor het aantal verlofuren per jaar, het verbruik aan verlofuren in het lopende jaar, en het huidige saldo van verlofuren. Deze velden zijn ook zichtbaar te maken op lijsten van Overzicht uitzendkrachten en Planlijst uitzendkrachten. De registratie van opgenomen verlofuren loopt via de werkbrieven. Tenslotte biedt Regelneef een optie om aan het begin van een nieuw boekjaar in één handeling de overgebleven verlofuren op te tellen bij de nieuwe verlofuren van het nieuwe boekjaar.

Signalering

Standaard signaleert Regelneef alleen op de mensen die in de afgelopen maand actief zijn geweest. Door deze optie uit te vinken controleert Regelneef alle uitzendkrachten (behalve geblokkeerden). In Onderhoud->Instellingen (tab Signalering) kunt u vanaf nu instellen dat ook de passieve uitzendkrachten standaard altijd worden gesignaleerd.

In het scherm Signalering worden geblokkeerde uitzendingen voortaan niet gecontroleerd, tenzij u in dit scherm ‘Controleer ook geblokkeerden’ aanvinkt.

Nieuwe kolom voor bruikleen

Bij Overzicht uitzendkrachten en Planlijst uitzendkrachten is een nieuwe beschikbare kolom Bruikleengoederen toegevoegd, zodat zichtbaar gemaakt kan worden welke bruikleengoederen de geplande mensen momenteel in bezit hebben. Als een uitzendkracht meerdere goederen heeft, worden deze in deze kolom gescheiden door een komma.

Blokkeringscontrole
Wanneer een uitzendkracht als geblokkeerd wordt aangevinkt, kan het zijn dat op een later moment nog een bruikleengoed of een auto wordt teruggebracht door deze uitzendkracht. Het is daarom nu mogelijk om autogebruik, accommodatiegebruik etc. toch aan te passen voor een geblokkeerde, zodat een einddatum ingevuld kan worden. Er wordt wel een waarschuwing gegeven. Nieuwe invoer voor een geblokkeerde wordt uiteraard nog wel tegengehouden.

 

Overig

Het veld 'Instituut' bij de opleidingen van een uitzendkracht is niet langer verplicht in te voeren.

De certificaten van een uitzendkracht zijn nu ook beschikbaar bij de samenvoegcodes van alle soorten planlijsten.

De omschrijving van een certificaat bij Overige certificaten van een uitzendkracht is verbreed naar maximaal 120 posities.

De volgorde van diverse invoervelden van een uitzendkracht op tabblad Algemeen 2 is aangepast.

 

 

 

Klanten


Meerdere klanten tegelijk wijzigen

Sommige velden moeten soms bij meerdere klanten worden gewijzigd. Bijvoorbeeld om een nieuwe relatiebeheerder toe te kennen aan een groep klanten, of de commerciële status aan te passen. In Overzicht klanten is hiervoor een knop ‘Multi wijzigen’ toegevoegd. Hiermee wordt een scherm geopend waarin dit soort velden in één keer kunnen worden ingevuld voor meerdere geselecteerde klanten in de lijst. De volgende velden zijn beschikbaar: Filiaal, Klanttype, Slapend, Niveau, Commerciële status, Relatiebeheerder, Branche en Klantengroep.

Uiteraard houdt deze module rekening met het hebben van schrijfrechten in de verschillende filialen van de gemarkeerde klanten.

Nieuw veld bij klant: Commercieel manager

Dit nieuwe veld dient om de commercieel verantwoordelijke vast te leggen. Zeker binnen grotere uitzend organisaties kan dit een ander persoon zijn dan de relatiebeheerder (die dagelijkse contacten verzorgt). De commercieel manager is desgewenst in één keer aan een groep klanten toe te kennen door gebruik van de Multi wijzigen knop in Overzicht klanten. Het nieuwe veld is ook als kolom beschikbaar in lijst van klanten (scherm en excel), en als samenvoegcode voor documenten van klanten, aanvragen en plaatsingen.

Link naar KVK gegevens op website

Naast het KVK veld van een klant is een link ‘Openen’ toegevoegd, waarmee de KVK basisgegevens opgevraagd worden in een webbrowser.

 

Overig

Op de tab ‘Contacten’ is de kolom ‘Contactpersoon’ toegevoegd.

 

Bruikleen


Weergave van bruikleen in speciale kolom bij uitzendkrachten

Bij Overzicht uitzendkrachten en Planlijst uitzendkrachten is een nieuwe beschikbare kolom Bruikleengoederen toegevoegd, zodat zichtbaar gemaakt kan worden welke bruikleengoederen de geplande mensen momenteel in bezit hebben. Als een uitzendkracht meerdere goederen heeft, worden deze in deze kolom gescheiden door een komma.
Desgewenst kan per bruikleengoed ingesteld worden of het zichtbaar moet zijn in bovengenoemde kolom in de planlijst uitzendkrachten of overzicht uitzendkrachten. Hiervoor is bij een bruikleengoed het vinkje Tonen in kolom 'bruikleengoederen' in het leven geroepen.

Slapend

Een bruikleengoed is vanaf nu als ‘Slapend’ aan te merken, om zo oudere goederen uit het directe zicht te kunnen verwijderen, zonder dat de historie verloren gaat.

Weergave van actueel gebruik in tabel bruikleen

In Overzicht bruikleengoederen is nu inzichtelijk of een bruikleengoed momenteel in gebruik is. Dit wordt getoond door een nieuwe kolom ‘Gebruik’, waarin een getal staat door hoeveel uitzendkrachten het bruikleengoed momenteel in bezit is. Desgewenst kan de stand op een andere datum / tijdstip worden getoond door dit bovenaan het scherm bij ‘Toon gebruik op’ in te vullen en opnieuw te zoeken.

 

Algemeen


Bestandsarchief met filter

De bestanden in het bestandsarchief zijn voorzien van een vinkje Filter. Wanneer deze aangevinkt wordt verschijnt een filterregel waarmee bijvoorbeeld kan worden geselecteerd op een deel van de bestandsnaam. In bovengenoemd scherm voor het archief van meerdere uitzendkrachten staat deze filter-optie standaard al aan.

Thema ondersteuning voor Office 2010

Bij de kleurenthema's zijn drie extra thema's toegevoegd:

Office 2010 Black

Office 2010 Blue (aanrader!)

Office 2010 Silver

Zie Onderhoud->Kleurenthema's.

Lijstdefinities direct aanpassen en testen

Tot nu toe kon een lijst aangepast worden door naar Onderhoud->Lijstdefinities te gaan, de betreffende lijst op te zoeken, en te openen voor wijzigen. Na de wijziging moest het betreffende scherm opnieuw opgestart worden om de aanpassing te zien. Dit is nu simpeler gemaakt:

Op alle schermen waar de kolommen via lijstdefinities instelbaar zijn, is nu rechtsboven een knop (met het lijstdefinities-logo) beschikbaar. Hiermee wordt een menu met de volgende mogelijkheden getoond:

Andere schermlijst selecteren

Huidige schermlijst wijzigen
(Toont direct het wijzigingsscherm van de lijstdefinitie; na het aanpassen van de lijst wordt direct de wijziging zichtbaar in het scherm waar u vandaan kwam)

Naar alle lijstdefinities (scherm en excel)
(Toont het overzichtsscherm van de lijstdefinities, behorend bij het betreffende scherm. Zo kunt u direct een nieuwe lijst maken of kopiëren, en vervolgens direct testen in het betreffende scherm)

Filiaalrechten toekennen aan alle gebruikers

Na invoer van een nieuw filiaal in Overzicht filialen is dit filiaal nog voor geen enkele gebruiker zichtbaar. Dit kan individueel ingesteld worden bij Onderhoud->Gebruikers. Indien gewoon alle gebruikers toegang moeten hebben tot het nieuwe filiaal kan het nu ook veel sneller: met de nieuwe knop Filiaalrechten toekennen in Overzicht filialen kan in één keer 'Lezen en muteren' rechten worden gegeven aan alle actieve gebruikers.

Functies samenvoegen

In de loop der tijd kan het gebeuren dat er in de functietabel meerdere varianten van eenzelfde functie staan. Dit is uiteraard ongewenst. Om dit soort functies weer samen te voegen tot één functie kan lastig zijn, omdat er op diverse plaatsen in de database naar verwezen wordt.
In de functietabel is hiervoor een knop ‘Samenvoegen’ toegevoegd. Hiermee kunt u, in een apart scherm, in één keer alle verwijzingen naar functie A omhangen naar functie B, waarna functie A wordt verwijderd.

Scanverdeler

Een knop ‘Map verversen’ is toegevoegd.

De weergave van een scan (in het onderste deel van het scherm) wordt nu direct gesloten wanneer de cursor verplaatst wordt naar een ander bestand in het lijstje. Dit voorkomt verwarring.

 

Aanvragen


Aanvragen kopiëren

In overzicht aanvragen is een knop Kopiëren toegevoegd, waarmee een kopie kan worden gemaakt van  het op dat moment geselecteerde aanvraag-record. Er verschijnt dan een Invoeren aanvraag scherm, waarin alle velden overgenomen zijn, met uitzondering van aanvangs- en einddatum en kandidaten.

 

Bij het selecteren van aanvragen met een startdatum in een bepaalde periode worden ook de oudere aanvragen vermeld die nog geen einddatum hebben.

 

Diversen


Importmodule

Bij de import van uitzendkrachten en klanten worden lege kolommen (velden die in het importbestand ontbreken) voortaan grijs weergegeven. Indien gegevens de importstatus ‘Bijwerken’ hebben (als de uitzendkracht of klant al bestaat), dan worden de grijze kolommen genegeerd. De betreffende velden bij de bestaande uitzendkracht of klant worden dus niet overschreven met een lege waarde uit een grijze importkolom.

De importstatus ‘Toevoegen’ of ‘Bijwerken’ wordt nu nog duidelijker weergegeven door kleurenweergave (toevoegen: geel, bijwerken: groen)

De klantenimport ondersteunt nu de velden Postadres (straat, nummer en toevoeging), Land, Website, KvK nummer, BTW nummer, Krediet en Betaaltermijn.

Overig

Bij accommodaties is het opmerkingenveld verhuisd naar een aparte tab ‘Opmerkingen’, zodat er meer tekst in één keer zichtbaar is.

Planlijst uitzendkrachten en Planlijst accommodaties: de controle op het hebben van de juiste filiaalrechten bij het muteren van plaatsingen is verscherpt. Als er slechts 'Alleen lezen' rechten zijn zal een plaatsing niet geopend worden.

Bij de urenbrieven is het nu ook mogelijk om per uitzendkracht de aanvangsdatum van de betreffende plaatsing te vermelden. Zie hiervoor de betreffende samenvoegcodes.

Aan de samenvoegcodes voor plaatsingsdocumenten zijn nieuwe codes toegevoegd voor het kunnen opnemen van overwerk- en toeslagpercentages en looncomponenten in uw plaatsingsdocumenten.

Aan alle types samenvoegcodes is de code ‘weeknummer’ toegevoegd, zodat de huidige week ook in uw samenvoegdocumenten vermeld kan worden.

In werkbrieven is de weergave van uren tussen 0 en 1 gecorrigeerd.

 

 

 

 

5.0.0  26 juli 2010

 

Algemeen:

 

Kleurenthema

Regelneef is voortaan door iedere afzonderlijke gebruiker qua uiterlijk naar wens in te stellen. Via Onderhoud->Kleurenthema (of via de meest rechtse knop op de knoppenbalk) is hiervoor een scherm te openen. Daarin staan de beschikbare thema’s. Wanneer een ander thema wordt geselecteerd in de lijst wordt het thema daarvan direct doorgevoerd in alle openstaande schermen van Regelneef. Zo is direct zichtbaar wat het thema inhoudt. Door op Ok te drukken wordt het thema bewaard voor de betreffende gebruiker, zodat het de volgende keer weer wordt gebruikt na het inloggen.

Een thema bepaald niet alleen de kleuren, maar ook de wijze waarop bijvoorbeeld knopjes of vinkjes worden getekend. Nieuw is ook dat de schermtitels (de bovenste balk boven elk scherm) ook in stijl van Regelneef worden getoond. Voorheen werd dit nog bepaald door de kleurinstelling van Windows.

 

Layouts / documenten:

 

Word documenten export naar PDF

Alle Word samenvoegdocumenten kunnen nu ook direct naar PDF worden uitgevoerd! Dit kunt u doen door onderaan het layoutscherm ‘PDF formaat’ te selecteren, in plaats van het standaard Word formaat.

 

Layoutscherm voor documenten

Het scherm waarin de verschillende layouts te starten / te onderhouden zijn, is duidelijker gemaakt qua indeling.

De aanwezige keuzes voor het bestandsformaat zijn direct aan te klikken. De nieuwe PDF export voor Word documenten is daardoor makkelijker te gebruiken.

Bij onderhoudsopties: er is nu een aparte knop voor het tonen van de beschikbare samenvoegcodes (dit zat vroeger verborgen in een submenu onder Exporteren).

In dit scherm wordt voortaan, als extra informatie, ook getoond hoeveel gegevensrecords er zijn geselecteerd voor het samenvoegen.

Voortaan wordt het layoutscherm altijd getoond na het indrukken van de knop ‘Documenten’, ook als er geen gegevensrecords zijn om samen te voegen. De knop ‘Starten’ is dan uitgeschakeld. Onderhoud van layouts is dan nog wel beschikbaar.

 

Word samenvoeging: Etiketten

Het is nu mogelijk om documenten voor stickervellen te maken, voor bijvoorbeeld een schriftelijke mailing naar klanten of uitzendkrachten. In de programmamap van Regelneef (meestal \program files\Regelneef) zijn in de map ‘Reports’ voorbeeldlayouts toegevoegd voor etiketten voor zowel uitzendkrachten als klanten.

 

Uitzendkrachten:

 

Geblokkeerde uitzendkracht

Een uitzendkracht heeft nu, onder ‘Slapend’, een extra vinkje ‘Geblokkeerd’ gekregen. Wanneer deze aangevinkt is veranderen een aantal teksten in het scherm in een rode kleur, om dit duidelijk te laten zien.

Het doel van de blokkering is om dit soort uitzendkrachten buiten het normale zoekresultaat te houden, ook als er in de slapenden wordt gezocht.

Bij het maken van een nieuwe planning (plaatsing, vervoer, accommodaties, bruikleen) wordt een waarschuwing gegeven wanneer het een geblokkeerde uitzendkracht betreft.

In de koppeling met Freepack wordt het veld Blokkering op Ja gezet wanneer het in Regelneef is aangevinkt.

 

SMS filter binnen tab Contacten

In de tab Contacten van een uitzendkracht worden ook automatisch de SMS berichten tussengevoegd. Soms kan het overzichtelijk zijn om alleen de door medewerkers ingevulde memo’s achter elkaar te zien. Daarvoor is nu een vinkje ‘Exclusief SMS’ toegevoegd, om tijdelijk de SMS berichten uit de contacten te verbergen.

 

Instelbare verplichte velden bij plaatsing

Regelneef biedt nu ook de mogelijkheid om desgewenst bepaalde velden van een plaatsing verplicht invulbaar te maken (dit was al mogelijk voor klanten en uitzendkrachten). Deze instellingen kunt u vinden bij Onderhoud->Instellingen, op de tab ‘Verplichte velden’.

 

Loonheffingskorting

Tot nu toe was de instelling om loonheffingskorting toe te passen een algemene instelling bij Onderhoud->Instellingen. Vanaf nu is dit veld toegevoegd bij het detailscherm van een uitzendkracht (op de tab Algemeen 2). Hierdoor is het dus mogelijk om per uitzendkracht af te wijken van de standaardinstelling. Uiteraard is de standaardinstelling gekopieerd naar alle uitzendkrachten.

De instelling bij Onderhoud->Instellingen is verhuisd naar de tab ‘Algemeen’.

 

Importeren uitzendkrachten

Deze module ondersteunt nu ook het inlezen van de inschrijfdatum.

De importmodule ondersteunt nu ook import van bestand in XML formaat. Hiermee wordt een nieuwe mogelijkheid geboden voor andere systemen om gegevens aan te leveren voor Regelneef.

 

Klanten:

 

Tarieven en percentages kopiëren bij klant

In de tab Tarieven van een klant is een knop ‘Kopiëren’ toegevoegd. Hiermee wordt een kopie gemaakt van de huidige tariefregel (inclusief overwerk- en toeslagpercentages), waarna de nieuwe regel gemarkeerd wordt en de naam van het nieuwe tarief direct aan te passen is.

Dit kan veel invoerwerk besparen wanneer er verschillende tarieven ingevuld moeten worden in combinatie met steeds dezelfde percentages.

 

Veld ‘Datum laatste contact’ bij klant

Dit datumveld wordt automatisch bijgehouden aan de hand van de invoer in de klantcontacten.

 

Overig:

 

Bestandsweergave met iconen

In de diverse bestandstabs worden de bestanden nu met een extra icoon weergegeven, zodat de verschillende soorten bestanden nog duidelijker te onderscheiden zijn.

 

Actielijst inclusief plaatsnaam

In de lijst is een kolom toegevoegd voor weergave van de plaatsnaam van de betreffende klant of uitzendkracht.

 

Planlijst absenties: alleen actieven

Via de selectievelden is het nu mogelijk om alleen de actieven zichtbaar te maken.

 

Bruikleengoederen: gelijktijdig gebruik

In de meeste gevallen gaat het bij bruikleengoederen om unieke, genummerde objecten. Van elk afzonderlijk bruikleengoed wordt dus een aparte regel aangemaakt in Overzicht bruikleengoederen.
In andere gevallen is die detaillering niet belangrijk (artikelen zijn niet uniek / genummerd / gecodeerd). Dan hoeft er maar één regel in Overzicht bruikleengoederen te staan. Bij het koppelen van zo’n goed aan uitzendkrachten is de controle op andere gelijktijdige gebruikers van dit goed niet nuttig.

Daarom is nu bij een bruikleengoed een vinkje ‘Geen melding geven bij gelijktijdig gebruik’ toegevoegd.

 

Diversen

In sommige gevallen kon het op Windows 7 of Server 2008 gebeuren dat het opstartscherm van Regelneef niet automatisch gesloten werd. Er zijn de nodige aanpassingen gedaan om dit op te lossen.

Bij de samenvoegcodes voor klanten is nu ook ondersteuning voor de acties bij een klantcontact.

Aan de samenvoegvelden voor uitzendkrachten is ondersteuning toegevoegd voor de lijst met ‘Certificaten via tabel’ van een uitzendkracht.

Bij aanvraagdocumenten zijn nu ook samenvoegcodes beschikbaar voor de subtabel met kandidaten voor de aanvraag.

Foutmelding opgelost bij het invoeren van een klantcontact in combinatie met een klantnaam langer dan 40 posities.

Bij verplichte velden van een uitzendkracht zijn nu ook ‘Bemiddelaar’ en ‘Uitlener’ in te stellen.

Bestandsmap: indien er wel een map is gekoppeld, maar deze map feitelijk toch niet op het netwerk bestaat, dan wordt dit voortaan duidelijk vermeld, zodat dit nagekeken kan worden.

Bij het bepalen van nieuw uitzendkrachtnummer of debiteurnummer is een ingevuld filiaalveld nodig. Regelneef meldt dit voortaan als er een nummer moet worden uitgegeven terwijl het filiaal nog ontbreekt.

Niet slepen binnen tab Bestanden; in voorgaande versies verscheen er een scherm ‘Bestand overschrijven’ als er per ongeluk een bestand ongewild iets versleept wordt met de muis. Dit gedrag is verbeterd; slepen van bestanden binnen eenzelfde bestandmap is nu uitgeschakeld. Uiteraard kunnen bestanden wel gewoon van de bestandstab naar een ander scherm worden versleept.

De breedte van het veld ‘Naam uitlener’ is aangepast van 30 naar 50 posities.

Standaard wordt het eigen filiaal van een gebruiker automatisch ingevuld bij het invoeren van een nieuwe uitzendkracht of klant. Dit is soms niet wenselijk als de gebruiker met veel filialen werkt, omdat men dan kan vergeten het juiste filiaal aan te wijzen. Daarom is in Onderhoud->Instellingen->Uitzendkracht dit nu uit te schakelen. De gebruiker wordt dan altijd gedwongen om expliciet een filiaal te kiezen.

 

 

Nieuwe beschikbare kolommen in lijsten (via Onderhoud->Lijstdefinities):

Klanten

Datum laatste contact

Overzicht uitzendkrachten

Sofi-nummer

Planlijst accommodaties

Auto: nummer

Auto: kenteken

Auto: type

Auto: soort kenteken

Geslacht

Niveau

Postcode accommodatie

Adres (uitzendkracht)

Postcode (uitzendkracht)

Plaats (uitzendkracht)

Planlijst uitzendkrachten

Inschrijfreden

Geslacht

Tarieven en percentages klant (Excel)

Zorgverzekeraar

Nationaliteit

Uitzendkrachten

Functies

Heffingskorting loonbelasting (Excel)

 

 

 

4.8.0  29 maart 2010

 

Aanvragen

Nieuw veld: Contactpersoon. Dit veld heeft een optionele uitklaplijst met de van de klant bekende contactpersoon informatie, zoals dit ook werkt bij een plaatsing.
Staat een contactpersoon nog niet in de uitklaplijst (en dus niet bij de klant), dan kunt u de nieuwe contactpersoon eerst aan de klant toevoegen door het klantscherm te openen (met de link ‘Open’) en daar een contactpersoon invoeren. Bij het sluiten van het klantscherm keert u terug in de aanvraag, en heeft Regelneef de nieuwe contactpersoon toegevoegd aan de uitklaplijst van het veld Contactpersoon.

Nieuw veld: Ordernummer

De velden Contactpersoon en Ordernummer worden meegenomen wanneer er vanuit een aanvraag een plaatsing wordt aangemaakt.

De invoerdatum en invoerder staan voortaan als tekstregel onderin het detailscherm van de aanvraag.

In het overzicht aanvragen kan nu worden geselecteerd op aanvangsdatum in een bepaalde periode.

 

Klanten

Zoeken naar klanten is uitgebreid met zoeken op

Plaats

Contactpersoon (zoekt in contactpersonen tabel en contactpersonen bij klantcontacten)

Telefoon (zoekt in klanten, contactpersonen en klantcontacten)

Het detailscherm van een klant laat de inhoud nu mee vergroten als het scherm vergroot wordt.

Nieuw veld ‘Betalingstermijn’, voor het vastleggen van de termijn in dagen.
Freepack: Indien gevuld wordt deze informatie ook overgenomen bij de debiteurgegevens.

Het debiteurnummer veld van een klant is verbreed van 6 naar 8 posities.
Freepack: voor klanten dit koppelen met Freepack kan dit vervelend zijn, omdat Freepack maar 6 posities ondersteund. Daarom is, middels een vinkje op Onderhoud->Instellingen->Koppelingen, de breedte voor Freepack klanten op 6 te handhaven.

Freepack export van klanten:

Het land wordt nu ook meegegeven, alsmede de indicator of het een buitenlandse postcode betreft

De export herkende een postadres straatnaam ‘Postbus’ niet als postbus wanneer er spaties achter stonden. Dit is verholpen.

De weergave van de bij een klant ingevulde tarieven en bijbehorende percentages in Excel lijsten en samenvoegdocumenten is verbeterd.

 

Klantentype ‘Overig’

De tabel met klanten en prospects is een handige plaats voor het vastleggen van diverse adressen, contactpersonen en contacten. Om deze gegevens ook voor andere bedrijven als klanten/prospects te kunnen vastleggen (bijvoorbeeld leveranciers, garages etc) kan is het nu mogelijk om dit soort bedrijven in de klantentabel als type ‘Overig’ vast te leggen. Dit soort adressen zijn in de klantentabel vervolgens naar voren te halen door in het klanten-zoekscherm ‘Overig’ aan te vinken.

 

Klanten: postadres automatisch vullen

Het postadres is waarschijnlijk niet altijd ingevuld, omdat deze velden er later bij zijn gekomen. Dit is lastig bij het samenvoegen van klantdocumenten, wanneer daar gebruik wordt gemaakt van het postadres. Regelneef heeft twee nieuwe opties om lege postadressen tegen te gaan:

Bij onderhoud->Instellingen, op de tab ‘Handig’, is een nieuwe optie beschikbaar waarmee in één keer alle lege postadressen kunnen worden gevuld met het bezoekadres.

In het detailscherm van een klant is bij het postadres een knopje toegevoegd, waarmee het complete bezoekadres gekopieerd kan worden naar het postadres.

 

 

Uitzendkracht: nieuwe invoermaskers

Bij de volgende invoervelden gelden de volgende nieuwe maskers:

Voorletters: automatisch in hoofdletters

Roepnaam, achternaam en straat: automatisch eerste teken als hoofdletter

 

Opleiding en werkervaring

Verbreding velden opleiding:

‘Naam opleiding’ (naar 100 tekens)

‘Instituut’ (naar 50 tekens)

‘Periode’ (naar 50 tekens)

Verbreding velden werkervaring:

‘Bedrijfsnaam’ (naar 50 tekens)

‘Periode’ (naar 50 tekens)

‘Werkzaamheden’ (naar 8000 tekens)

De tabellen voor Opleidingen en werkervaring worden nu ook breder wanneer het detailscherm van een uitzendkracht breder wordt.

 

Plaatsingen

Plaatsing invoeren / nieuwe contactpersoon
Staat een contactpersoon nog niet in de uitklaplijst (en dus niet bij de klant), dan kunt u de nieuwe contactpersoon eerst aan de klant toevoegen door het klantscherm te openen (met de link ‘Open’) en daar een contactpersoon invoeren. Bij het sluiten van het klantscherm keert u terug in de plaatsing, en heeft Regelneef de nieuwe contactpersoon toegevoegd aan de uitklaplijst van het veld Contactpersoon.

Invoeren/wijzigen van plaatsing: hier is naast de klantnaam een mogelijkheid toegevoegd om het detailscherm van de betreffende klant te openen.

Nieuw veld: Opmerkingen

Nieuw veld: Reisurenvergoeding

 

 

Nieuwe module: Overzicht Contacten

Zoals bekend kunnen er contacten worden ingevoerd bij uitzendkrachten, klanten, auto’s en accommodaties. Deze contacten zijn zichtbaar in de betreffende detailschermen. Via deze nieuwe module kunnen de verschillende contacten als één overzicht worden bekeken, waardoor er meer overzicht ontstaat in ‘wat er speelt’ of waar uw zieke collega gisteren mee bezig was. Vanuit de lijst kan het betreffende detailscherm worden geopend. De lijst kan ook naar Excel worden geëxporteerd. De kolommen zijn zoals gebruikelijk weer instelbaar via Onderhoud->Lijstdefinities.

Het Overzicht Contacten is ook te starten via een nieuwe knop op de knoppenbalk (rechts van de klanten-knop).

 

Knop voor Overzicht Voorstellen.

Dit scherm was tot nu toe alleen via het menu Bestand->Voorstellen te starten. Het heeft daarnaast nu ook een plek op de knoppenbalk: rechts naast de aanvragen-knop.

 

Uitleners: nieuwe tab: Bestanden

Het bestandsmappen systeem is nu ook toegevoegd aan de uitleners tabel. Vanaf nu kunnen bestanden hiervoor dus ook via Regelneef overzichtelijk bewaard worden. In de scanverdeler wordt ook rekening gehouden met bestandsmappen van uitleners.
Ga naar Onderhoud->Instellingen, tab ‘Bestanden’ op de bestandstab voor uitleners te activeren door het basispad ervan in te stellen.

 

Vrije auto’s

In de autotabel is een vinkje ‘Alleen vrije auto’s’ toegevoegd, waarmee dus gefilterd wordt op auto’s die niet zijn ingepland op de datum en tijd in het veld ‘Toon bezetting op’.

In de Planlijst auto’s is een knop ‘Vrije auto’s’ toegevoegd waarmee in één keer de autotabel met alle nog vrije auto’s te tonen is.

 

Accommodaties

In het scherm Overzicht accommodaties is een knop ‘Gebruik’ toegevoegd. Hiermee wordt dan de planlijst geopend met een filter op de betreffende accommodatie op de betreffende datum. Indien er bijvoorbeeld bij een accommodatie bij de kolom ‘Bezet’ het getal 5 staan, zullen er vijf regels verschijnen in de met de knop ‘Gebruik’ te openen planlijst.

 

Bruikleengoederen

Bij registratie van bruikleen controleert Regelneef nu of hetzelfde bruikleengoed niet reeds in gebruik is bij een andere uitzendkrachten.

 

 

Venster-knop

In het menu Venster zijn de geopende schermen te zien, en kan een ander scherm geselecteerd worden. Deze functie is nu ook als knop toegevoegd op de statusbalk rechts onderin.

 

Diversen

Alle postcodevelden in Regelneef zetten de inhoud nu automatisch naar hoofdletters.

Foutmelding bij het zoeken met een apostrof in de klantnaam is opgelost.

De SMS gebruiksrapportage kon een foutmelding geven. Dit is verholpen.

Bij het invoeren van een nieuw samenvoegdocument is het veld ‘groep’ verplicht gemaakt.

Probleem met weergave van pasfoto’s op 64 bits machines opgelost

 

 

Nieuwe beschikbare velden in lijsten (via Onderhoud->Lijstdefinities):

Aanvragen

Contactpersoon

Ordernummer

Overzicht klanten

Betalingstermijn

Overzicht uitzendkrachten

Loonbedrijf

Beschikbaarheid

Planlijst uitzendkrachten

E-mail uitzendkracht

Opmerkingen (plaatsing)

Reisurenvergoeding